środa, 19 stycznia 2011

Bunkry

Rozmieszczenie schronów bojowych
Przez Nowogród przebiega linia schronów bojowych z 1939r. Po niektórych z nich do dziś zostały tylko fragmenty,  kilka jest w dobrym stanie, jest też taki, który jest ukryty pod żwirową drogą. Niektóre posiadają kopuły pancerne z głębokimi śladami po pociskach.

Na najczęściej odwiedzanym bunkrze przy moście wisi tablica upamiętniająca obronę Nowogrodu.

Mój ulubiony można znaleźć nad rzeką po drodze do wsi Szablak, jest on świetnym miejscem na przystanek w trakcie wycieczki rowerowej.





Myślałam, że zwiedziłam już wzystkie jednak niedawno dowiedziałam się, że nie widziałam jeszcze kilku i kiedy tylko zrobi się trochę cieplej wyruszam na poszukiwania :)

2 komentarze:

  1. hmm... jeśli Pani Martynka nic by nie miała przeciw to z Miłą chęcią przyłączę się i wspólnie wyruszymy w poszukiwania bunkrów :) Tak więc nie mogę się już doczekać wiosny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy są jakieś korytarze podziemne łączące te bunkry? i ile posiadają kondygnacji? proszę o odp. p.neuropathic@gmail.com

    OdpowiedzUsuń