piątek, 21 stycznia 2011

Kawałek historii

Niedawno dostałam bardzo ciekawe, stare zdjęcia panoramy Nowogrodu i te robione podczas odbudowy kościoła i postanowiłam umieścić je na tym blogu, aby pokazać Wam troszeczkę historii w obrazkach :)



Pisa i Narew
Widok na Narew z mostu (miejsce gdzie dziś jest Skansen)
Początki Skansenu

Kościół został całkowicie zniszczony w 1915 r. podczas działań wo­jennych, odbudowany w latach 1922-1926 staraniem ks. Witolda Supińskiego. Podczas ostatniej wojny znowu całkowicie zburzony. Ponownie odbudowano go w latach 1946-1956.


Pozostałości po kościele, została jedynie brama

Początki odbudowy

Kaplica na miejscu zburzonego kościoła

Ozdobne drzwi z 1957r.








4 komentarze:

  1. Nowogród... niezły kawałek historii, dlatego też będąc tam człowiek nie traktuje tego miejsca jak inne. Ma naprawdę wielkie znaczenie i piękną historię :) Będąc tam czuję się bardzo wyjątkowo :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałem ale piękna historia :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mieszkałem obok kościoła i pamiętam tę studnię z dolnego zdjęcia.Braliśmy z niej wodę,była bardzo dobra!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham to miasteczko. Od dziecka przyjezdzam tam do mojej kochanej Babci.Niestety mieszkam na Slasku. Tesknie😞

    OdpowiedzUsuń